BrainSys Service Desk

Om onze klanten optimaal te kunnen bedienen, beschikt BrainSys over een eigen support afdeling. Onze Service Desk medewerkers zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur bereikbaar voor klantvragen.

Teamviewer voor support op afstand

Teamviewer QuickSupport is een handig programma waarmee het mogelijk wordt om een medewerker van het BrainSys Service Desk (Helpdesk ICT) te laten ‘meekijken’.

Hoe werkt het?

Aan de rechterkant van deze pagina staat een blauwe Teamviewer-knop waarmee u de TeamViewer QuickSupport kunt starten. Het TeamViewer QuickSupport programma legt een verbinding tussen uw computer en de computer van een BrainSys Service Desk medewerker. Nadat de verbinding tot stand is gebracht kunnen wij meekijken op uw beeldscherm. U kunt TeamViewer QuickSupport alleen gebruiken wanneer u een medewerker van het BrainSys Service Desk aan de telefoon heeft.

Wanneer u de TeamViewer QuickSupport verbreekt, wordt de verbinding verbroken en zien wij uw scherm niet meer. TeamViewer QuickSupport wordt bij het openen niet geïnstalleerd, maar eenmalig gestart. U hoeft het programma dus niet te verwijderen van uw computer.

TeamViewer QuickSupport gebruiken

Nadat u Teamviewer QuickSupport heeft gedownload, handelt u als volgt:

Na de vraag Wilt u dit bestand uitvoeren of opslaan? klikt u op Uitvoeren. (In de Engelse Windows omgeving krijgt u de volgende vraag: Do you want to run or save this file? en klikt u op Run).
Nadat u het .exe uitgevoerd heeft krijgt u de vraag: Wilt u deze software uitvoeren? U klikt weer op Uitvoeren. (In de Engelse Windows omgeving krijgt u de volgende vraag: Do you want to run this software? en klikt u weer op Run).
De TeamViewer QuickSupport zal openen en het programma zal een ID-nummer en een wachtwoord tonen. Geef beide nummers door aan de BrainSys Service Desk medewerker.