Service management: werk efficiënter en voorkom fouten
Verhoog de servicegraad naar uw klanten door het inzetten van slimme ERP-oplossingen. Bijvoorbeeld door met service management uw werkbonnen, planning en checklists te automatiseren. Tevens is het van belang om tijdig en volgens contractafspraak alle werkzaamheden te factureren. Dit geeft uw medewerkers inzicht en overzicht. Bovendien scheelt het uw medewerkers kostbare tijd en zorgt ervoor dat de foutgevoeligheid afneemt.
Welke oplossingen zijn er?
Afhankelijk van uw wensen zijn één of meer service management oplossingen denkbaar. Enkele voorbeelden die we veelal bij servicebedrijven toepassen:
Digitale werkbon
Laat uw monteurs hun werkbonnen voortaan digitaal aftekenen, zodat direct duidelijk is of en wanneer een opdracht uitgevoerd is.
Planning
Krijg per monteur de vaardigheden of functiegroep inzichtelijk. Vervolgens kunt u eenvoudig op vaardigheid selecteren of efficiënt en effectief monteurs inplannen.
Formulieren en checklisten
Op basis van vooraf geformuleerde standaarden kunt u bijhouden welke voorwaarden gelden voor het verlenen van de service. Noodzakelijke documentatie is gekoppeld aan een service item of service item groep.
Portalen
Met behulp van de portalen heeft u online inzage in de stand van zaken rondom de service management operatie. Desgewenst kan er online gemuteerd worden of alleen informatie ingewonnen worden.
Extra Service medewerker
Maak gebruik van intelligente software, waardoor veel voorkomende acties of procedures geautomatiseerd worden. Dit is vooral handig waar menselijk handelen niet nodig is.