Artificial Intelligence: bedrijfsefficiency creëren

AI-aangedreven analyses en gegevens om de efficiëntie en productkwaliteit te verbeteren

Met de digitale introductie en het omarmen van nieuwe (digitale) berichtenstromen, is een nieuwe benadering nodig om al deze gegevens te begrijpen. Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (de motor achter AI) geven computers de mogelijkheid om gegevens te begrijpen en ervan te leren om specifieke taken uit te voeren, zonder handmatige tussenkomst. Het biedt analyses en inzichten aan gebruikers en behandelt de grote hoeveelheden gestructureerde en ongestructureerde bedrijfs- en branchegegevens die bedrijven in toenemende mate nodig hebben als onderdeel van hun besluitvormingsproces.

Door Artificial Intelligence technologie te integreren met SYSPRO enterprise resource planning (ERP) kunnen bedrijven AI technologie gebruiken om potentiële uitval en ongevallen te identificeren door de sensorgegevens te analyseren. AI systemen helpen u te voorspellen wanneer en of functionele apparatuur defect zal raken, zodat onderhoud en reparatie kunnen worden gepland nog voordat de storing optreedt.

Hoe kunnen productiebedrijven AI gebruiken die is geïntegreerd met ERP?

Van aanzienlijke vermindering van ongeplande downtime tot beter ontworpen producten, AI kan uw bedrijf helpen om efficiëntie te creëren op de volgende bedrijfsterreinen:

Bij Inkoop

AI kan uw inkoopafdeling helpen efficiënter te werken. Stel, u maakt een inkooporder aan en moet vanaf 1 december nieuwe laptops bestellen voor 10 nieuwe medewerkers. Op het moment dat u de bestelling vastlegt, zou het handig zijn als een AI systeem u vertelt dat de door u gekozen provider historisch gezien geen laptops levert in december en u daarom aanraadt om een andere leverancier te kiezen. Voorheen moest u een rapport opmaken en intensief handmatig zoeken om te zien of het bedrijf eerder laptops had geleverd gedurende de vereiste periode.

Op de Financiële afdeling

Eén van de belangrijkste aspecten van elk bedrijf is het vermogen om de cashflow te beheren. Stelt u zich voor dat een ouderdomsanalyse van debiteuren u helpt te laten zien of klanten op tijd betalen, het betaalgedrag voorspelt en een waarschuwing kan sturen wanneer een klant in het tweede kwartaal waarschijnlijk van 30 naar 60 dagen gaat. Een CFO zou vervolgens de cashflow van de organisatie kunnen plannen en zich daarop voorbereiden door aankopen te beheren, zodat leveranciers op tijd betaald kunnen worden.

Op Customerservice

Op het gebied van klantenservice is de rol van AI het leveren van technologie die continu leert en inzichten mogelijk maakt die de klantrelatie kunnen verrijken. Iets wat de huidige klantenservicetechnologie niet doet. De combinatie van AI, de interne gegevens van een bedrijf en menselijke servicemedewerkers stelt klantenserviceteams in staat verder te gaan in de klantrelatie. Daardoor verbetert: de productiviteit, output en klanttevredenheid. AI kan helpen bij het detecteren van trends en afwijkingen. In plaats van rapporten uit te voeren en handmatig te controleren op ongebruikelijke wijzigingen, kan AI de geschiedenis van klanttransacties op de achtergrond scannen, de norm voor elke klant detecteren en vervolgens een accountmanager waarschuwen als een afwijkende transactie wordt geregistreerd.

Op de afdeling Sales

AI kan helpen bij upselling en crossselling. Wanneer een verkooporder wordt vastgelegd, kan een AI systeem andere artikelen aanbevelen die de klant misschien leuk vindt. Mensen die fietsen kopen, kopen bijvoorbeeld ook helmen. De verkoper kan vervolgens de suggestie aan de klant doen, waardoor er mogelijk een extra verkoop ontstaat.

Chatbots

Chatbots (of virtuele klantassistenten) zijn de belangrijkste op AI gebaseerde applicaties die in het bedrijfsleven worden gebruikt voor klantinteractie en worden steeds vaker toegepast en worden steeds belangrijker. Ze handelen namens mensen om klanten in staat te stellen antwoorden op vragen te krijgen en taken uit te voeren voor intern personeel. Chatbots kunnen een groot aantal klantvragen beantwoorden en de wachttijd van klanten verkorten door eenvoudige problemen snel en op elk moment af te handelen, waardoor klantagenten zich kunnen concentreren op complexere taken. Chatbot-serviceagenten kunnen klanten een consistente 24/7 service bieden.

Voorspellingen

Gebruik historische gegevens om de toekomst te voorspellen. Voorbeelden vanuit een seizoen perspectief kunnen we voorspellen wanneer een klant een bepaald product gaat kopen. Of gebruik historische gegevens om te voorspellen wanneer een klant mogelijk in gebreke blijft op basis van gedrag uit het verleden.

Onregelmatigheidsdetectie

Dit is waar onze AI-engine luistert naar de activiteit van de operator. Dit wordt meestal gebruikt om frauduleuze transacties of zelfs onjuiste toetsaanslagen vast te leggen. Joe Blogs legt bijvoorbeeld gewoonlijk 10 verkooporders vast met een gemiddelde waarde van $ 7000. Op een dag legt Joe Blogs een verkooporder vast voor $ 100.000. De AI-engine zal deze transactie markeren als een onregelmatigheid voor iemand in de organisatie die kan bepalen of deze geldig of frauduleus is.

Computer visie

Met SYSPRO ERP kan deze mogelijkheid helpen bij gezondheids- en veiligheidsvoorschriften op de fabrieksvloer voor o.a. kwaliteitsborging. Bijvoorbeeld het gebruik van gezichtsherkenning om te detecteren wie geautoriseerd is om machines of heftrucks te gebruiken; of het maken van foto’s van producten wanneer ze van de productielijn komen om realtime kwaliteitscontroles uit te voeren.

Aanvullende praktische toepassingen van Artificial Intelligence en Machine Learning

SYSPRO begrijpt dat het gebruik en de voordelen van deze baanbrekende technologieën moeten worden geïntroduceerd op een manier dat bedrijven er out-of-the-box gebruik van kunnen maken. SYSPRO’s praktische toepassing van Machine Learning (ML) en Artificial Intelligence (AI) zorgt voor een verbeterde gebruikerservaring en stelt organisaties in staat te profiteren van deze nieuwe technologieën om nog efficiënter te worden:

  • De onderliggende Machine Learning en Artificial Intelligence engine is beschikbaar voor zowel Cloud- als on-premise implementaties.
  • Er is een ML-ontwerper beschikbaar, zodat niet technische gebruikers eenvoudig hun eigen AI modellen kunnen ontwerpen.
  • AI modellen kunnen overal in SYSPPRO’s web based interface worden gekoppeld met behulp van de flexibele cards optie. Waarbij een gebruikersinterface en de gegevenscontext worden gekoppeld aan een AI-model. Deze cards vormen de interface met ML/AI die inzichten, voorspellingen of feiten rechtstreeks naar de gebruikers brengen die transacties verwerken en hun aandacht vestigen op aspecten waarvan ze zich misschien niet bewust waren.

SYSPRO is een wereldleider in ERP

Maakt positieve disruptie in bedrijven mogelijk, wat leidt tot echte innovatie die waarde toevoegt aan uw bedrijf.